مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل (2)

دسته بندی: عمومی

2020/09/27


 

در حالی که کیفیت آموزش در اروپا از آنچه در بیشتر کشورهای در حال توسعه به دست می آید بهتر است، هزینه تحصیل و هزینه ای که مردم کشورهای در حال توسعه برای آن تلاش می کنند به طور کلی بالاتر است. در حالی که تحصیلات دانشگاهی در اروپا چندان ارزان نیست، برخی کشورها هستند که دارای سیستم آموزشی دانشگاهی هستند که آنچنان گران نیست. در مقاله قبلی راجع به یکسری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه صحبت کردیم، در اینجا تعدادی دیگر از این کشورهای اروپایی ارزان را معرفی کرده ایم:

قبرس

قبرس از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد. اما بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین، این کشور را به کشوری در اروپا تبدیل می کند. در قبرس 12 دانشگاه بزرگ وجود دارد و این دانشگاه ها نیازهای علمی بیش از 6000 دانشجوی بین المللی را برآورده می کنند. کیفیت آموزش در قبرس عالی است. علاوه بر این، تحصیلات دانشگاهی در قبرس نیز مقرون به صرفه هستند. مبلغی که دانشجویان بین المللی در قبرس باید بپردازند بستگی زیادی به دانشگاه و نوع مدرک دانشگاهی دارد. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در قبرس سالانه کمتر از 3500 یورو پرداخت می کنند. البته به استثنای رشته داروسازی که شهریه سالانه آن حدود 7000 یورو می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی کمتر است، آنها باید سالانه بین 2000 تا 2500 یورو پرداخت کنند. علاوه بر هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، هزینه های زندگی در قبرس نیز مقرون به صرفه است. متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویان بین المللی بین 300 تا 650 یورو ماهانه است. هزینه خورد و خوراک بسیار ارزان است، کرایه تاکسی بسیار مقرون به صرفه بوده و به محض آشنایی با مردم محلی، به سختی یک هزینه برای زندگی شبانه پرداخت خواهید کرد.

متوسط ​​شهریه کارشناسی: کمتر از 3500 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه تحصیلات تکمیلی: 2000 – 2500 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​هزینه های زندگی: 300 – 650 یورو در ماه

 

ترکیه

کیفیت آموزش در ترکیه بالا است و می تواند با کیفیت آموزش هر کشور دیگر در هر بخش از جهان مقایسه شود. در حالی که به عنوان دانشجوی بین المللی در ترکیه تحصیل می کنید، می توانید کلاس های خود را به زبان رسمی ترکیه یا انگلیسی انتخاب کنید. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در ترکیه به نوع موسسه و دوره تحصیل بستگی دارد. دانشگاه های با بودجه خصوصی، گرانتر از دانشگاه های بودجه عمومی و بسیار مشهور هستند. دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل می کنند می توانند شهریه ای در حدود 600 دلار در سال پرداخت کنند.

​​شهریه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی: 300 – 800 دلار در سال تحصیلی (دوره های به زبان ترکی)

​​شهریه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی: 600 – 1500 دلار در سال تحصیلی (دوره های به زبان انگلیسی)

​​شهریه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های خصوصی: تا 20000 دلار در سال

متوسط هزینه های ​​زندگی: 400 -600 دلار در ماه

 

بلژیک

بلژیک ممکن است یکی از مشهورترین کشورها در اروپا نباشد، با این حال، مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. پایتخت بلژیک، بروکسل، در کنار دیگر شهرهای بزرگ بلژیک میزبان دانشگاه هایی است که دانشجویان بین المللی می توانند بدون صرف پول زیاد در آنها تحصیل کنند. علاوه بر شهریه ارزان که در دانشگاه های بلژیک پرداخت می شود، شهرهای بلژیک از نظر مالی برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه هستند. اگرچه هزینه زندگی در بروکسل و دیگر شهرهای بلژیک پایین است، اما کیفیت سطح زندگی بالا است. با هزینه تحصیل 1500 دلار در سال، دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات با کیفیت خوبی را در بلژیک دریافت کنند.

متوسط ​​شهریه در بلژیک: 800 – 4000 یورو در سال تحصیلی

هزینه های متوسط ​​زندگی: 700 - 1100 یورو در ماه

 

نروژ

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که در جستجوی کشوری است که بتوانید دوره های تحصیلات تکمیلی را بدون پرداخت شهریه بگذرانید، نروژ کشوری است که باید در نظر داشته باشید زیرا دانشجویان بین المللی که دوره های تحصیلات تکمیلی را در این کشور می گذرانند، مجبور به پرداخت شهریه نیستند. علاوه بر دانشجویان بین المللی دوره های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان عادی که باید شهریه بپردازند لازم نیست سالانه بیش از 80،000 NOK تقسیم کنند. بعلاوه، استاندارد زندگی در نروژ بسیار بالا است. در حالی که متوسط ​​هزینه زندگی مردم در نروژ زیاد است، اما این هزینه زندگی دانشجویان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. چرا اینطور است؟ دلیل این امر این است که دانشجویان بین المللی در نروژ مالیات اجباری پرداخت می کنند که به عنوان هزینه اتحادیه دانشجویی شناخته می شود. با پرداخت این مالیات، مواردی مانند حمل و نقل و سایر فعالیت هایی که معمولاً باید هزینه زیادی برای دانشجویان داشته باشد، تخفیف خورده می شوند.

متوسط ​​شهریه در نروژ در دانشگاه های دولتی: رایگان

متوسط ​​شهریه در نروژ در دانشگاه های خصوصی: 7000 – 19000 یورو در سال

متوسط هزینه های ​​زندگی: 800 - 1400 یورو در ماه

 

لهستان

لهستان قطعاً از کشورهای معروف اروپا نیست، با این حال کشوری است که بیش از 17 برنده جایزه نوبل در آن زندگی می کند. علاوه بر تعداد خوب برندگان نوبل در این کشور، لهستان پذیرای دانشجویان بین المللی است و دانشگاه های زیادی دارد که می توانند از بین آنها انتخاب کنند. علاوه بر همه اینها، هزینه های تحصیل در لهستان کم است و هزینه زندگی دانشجویان نیز بسیار مقرون به صرفه است. بیش از 400 دانشگاه و کالج در لهستان وجود دارد که سالانه از 1.5 میلیون دانشجو پذیرایی می کنند.

متوسط ​​شهریه کارشناسی: 500 – 6000 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه تحصیلات تکمیلی: 1000 – 8000 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه دوره های دندانپزشکی و بیزنس: تا 15000 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​هزینه های زندگی: 500 - 850 یورو در ماه

 

روسیه

روسیه ممکن است کشوری نباشد که دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در آن باشند. اما کشوری است که از بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا برخوردار است و دانشجویان بین المللی می توانند از این مدارس بدون پرداخت شهریه و حق بیمه بهره مند شوند. علاوه بر شهریه کم دانشجویان بین المللی قبل از تحصیل در روسیه، می توانند کار و تحصیل کنند. بنابراین، این کار در پوشش هزینه های زندگی شما کمک می کند.

متوسط ​​شهریه کارشناسی: 1000 – 4000 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه تحصیلات تکمیلی: 2000 – 4500 یورو در سال تحصیلی

 

رومانی

سیستم آموزش عالی در رومانی بطور مداوم در حال بهبود است. این سیستم توسط وزارت آموزش و تحقیقات تنظیم می شود، که اطمینان حاصل می کند آموزش عالی رومانی با استانداردهای بقیه اروپا مطابقت دارد. این بدان معناست که هر مدرکی که در رومانی کسب کنید در سطح بین المللی مورد قبول خواهد بود. 5 دانشگاه رومانی در رتبه بندیQS  سال 2019 وجود دارد.

متوسط ​​شهریه در رومانی: 2000 - 9700 یورو در سال تحصیلی

هزینه های متوسط ​​زندگی: 300 – 500 یورو در ماه

 

یونان

شناخته شده است که یونان خانه قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. همچنین یک مکان عالی برای دانشجویان بین المللی است که بدنبال تحصیلات دانشگاهی با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر شهریه ارزان که دانشجویان بین المللی باید بپردازند، هزینه زندگی در یونان نیز بسیار پایین است. اگرچه تحصیلات با کیفیت در یونان بسیار خوب است، اما تحصیل در یونان می تواند با فرصت های زیادی برای دیدن برخی از مکان های بسیار زیبا که در یونان وجود دارد، ادغام شود.

متوسط ​​شهریه در یونان: 1500 - 9000 یورو در سال تحصیلی

هزینه های متوسط ​​زندگی: 450 – 700 یورو در ماه

 

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با حدود 500000 نفر جمعیت، یکی از کوچکترین کشورها در جهان است. در حالی که جمعیت بسیار کم آن می تواند فریبنده باشد، لوکزامبورگ یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. این کشور بر بخش آموزشی خود متمرکز است و این نشان دهنده کیفیت آموزشی است که ارائه می دهد. تحصیلات دانشگاهی در لوکزامبورگ هم برای افراد محلی و هم دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. بعلاوه، خوابگاه هایی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه هستند. در لوکزامبورگ هزینه زندگی گران است، اما در دسترس بودن مشاغل مختلف به پایین نگه داشتن هزینه کمک می کند. همچنین، بسیاری از دانشگاه ها برنامه های بورس تحصیلی دارند، که می تواند در کاهش هزینه شهریه بسیار کمک کند.

متوسط ​​شهریه در لوکزامبورگ: 400 - 800 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه دوره های مرتبط با بیزنس: 4000 - 5000 یورو در سال تحصیلی

متوسط ​​شهریه بیزنس اسکول: حدود 17000 یورو در سال تحصیلی

 

برای کمک به تأمین مالی تحصیلات خود در خارج از کشور، صفحه بورس های تحصیلی سایت اپلای پلاس را بررسی کنید.

 

 


دیدگاه کاربران